MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
3 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
MİRAÇ KANDİLİ
Feyiz ve bereketin coştuğu mübarek gecelerimizden biri
de Miraç Gecesidir. Miraç bir yükseliştir, bütün süfli duygulardan,
beşeri hislerden ter temiz bir kulluğa, en yüce mertebeye terakki
ediştir.
Allah hepimizin dualarını kabul etsin miraç kandilimiz kutlu olsun.
Doğu Türkistandaki kardeşlerimiz için de dua edelim
sevgiler,saygılar
AQUATICFORUM SİTE YÖNETİMİ
Geri: MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
MİRAC
Arapça'da merdiven, yukarı çıkmak, yükselmek anlamlarını dile getirir.
İslam'da Hz. Peygamber (s.a.s)' in göğe yükselerek Allah'ın huzuruna kabul
edilmesi olayı. Mirac olayı hicretten bir yıl ya da onyedi ay önce Receb
ayının yirmi yedinci gecesi gerçekleşir. Olayın iki aşaması vardır. Birinci
aşamada Hz. Peygamber (s.a.s) Mescidül-Haram'dan Beytü'l-Makdis'e (Kudüs)
götürülür. Kur'an'ın andığı bu aşama, gece yürüyüşü anlamında isra adını
alır. İkinci aşamayı ise Hz. Peygamber (s.a.s)'in Beytü'l-Makdis'ten Allah'a
yükselişi oluşturur. Mirac olarak anılan bu yükselme olayı Kur'an'da
anılmaz, ama çok sayıdaki hadis ayrıntılı biçimde anlatılır.
Hadislerde verilen bilgiye göre Hz. Peygamber (s.a.s), Kâbe'de Hatim'de ya
da amcasının kızı Ümmühani binti Ebi Talib'in evinde yatarken Cebrail gelip
göğsünü yardı, kalbini Zemzem ile yıkadıktan sonra içine iman ve hikmet
doldurdu. Burak adlı bineğe bindirilerek Beytü'l-Makdis'e getirildi. Burada
Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve diğer bazı peygamberler tarafından
karşılandı. Hz. Peygamber (s.a.s) imam olarak diğer peygamberlere namaz
kıldırdı.
Hz. Peygamber (s.a.s), Beytü'l-Makdis'te kurulan bir Mirac'la ve yanında
Cebrail olduğu halde göğe yükselmeye başladı. Göğün birinci katında Hz.
Adem, ikinci katında Hz. İsa ve Yahya, üçüncü katında Hz. Yusuf, dördüncü
katında Hz. İdris, beşinci katında Hz. Harun, altıncı katında Hz. Musa ve
yedinci katında Hz. İbrahim ile görüştü. Cebrail ile birlikte yükseliş
Sidretü'l-Münteha'ya kadar sürdü. Cebrail, "Buradan bir parmak ucu ileri
geçecek olursam yanarım" diyerek Sidretü'l Münteha'da kaldı. Hz. Peygamber
(s.a.s) buradan itibaren Refref adlı başka bir binekle yükselişini sürdürdü.
Bu yükseliş sırasında Cennet ve nimetlerini, Cehennem ve azabını müşahede
etti. Sonunda Allah'ın huzuruna kabul edildi. Kendisine ümmetinden Allah'a
şirk koşmayanların Cennet'e gireceği müjdelendi, Bakara suresinin son
ayetleri verildi ve beş vakit namaz farı kılındı. Yeniden Refref ile
Sidretü'l-Münteha'ya, oradan Burak'la Kudüs'e, oradan da Mekke'ye
döndürüldü.
Hz. Peygamber (s.a.s) ertesi günü Mirac olayını anlattı. Olayı duyan
müşrikler yoğun bir kampanya başlatarak Hz. Peygamber (s.a.s)'i suçlamaya,
alaya almaya başladılar. Bu kampanya bazı müslümanları da etkileyerek
şüpheye düşürdü. Olayın gerçek olup olmadığını araştırmak isteyenler Beytü'l-Makdis'e
ve Mekke'ye gelmekte olan bir kervana ilişkin sorular sorarak Hz. Peygamber
(s.a.s)'i sınadılar. Hz. Peygamber (s.a.s)'in verdiği bilgilerin doğruluğu
müslümanları şüpheden kurtardıysa da müşriklerin inatlarını kırmaya yetmedi.
Mirac olayı inatlarını ve düşmanlıklarını artırarak onlar için bir fitne
nedeni oldu. Bu olay karşısındaki tutumu nedeniyle Hz. Ebu Bekr, Hz.
Peygamber (s.a.s)'ce "Sıddîk" lakabıyla onurlandırıldı. Hz. Ebu Bekir olayı
kendisine anlatarak hala inanmaya devam edip etmeyeceğini soran müşriklere
"O söylüyorsa şüphesiz doğrudur" cevabını vermişti.
Ahad hadislere dayansa da Mirac olayının gerçekliğinde tüm müslümanlar
birleşmişlerdir. Ancak olayın gerçekleşme biçimi İslam bilginleri arasında
görüş ayrılıklarına neden olmuştur. Buna göre İbn Abbas'ın da içinde
bulunduğu bazı bilginlere göre Mirac olayı uykuda gerçekleşmiştir.
Bilginlerin büyük çoğunluğuna göre ise uyku durumunda ve rüyada değil,
uyanık iken gerçekleşmiştir. Fakat bu görüşü savunanlar da Mirac'ın yalnız
ruhla mı, yoksa hem ruh, hem de bedenle mi olduğu konusunda ikiye
ayrılmışlardır. Sonraki Kelamcıların büyük çoğunluğuna göre mirac olayı
uyanıkken hem ruh, hem de bedenle gerçekleşmiştir. İçlerinde Hz. Aişe'nin de
bulunduğu bazı bilginlerle mutasavvıfların büyük çoğunluğuna göre ise uyanık
durumda iken ama yalnız ruhla gerçekleşmiştir.
Mirac olayının gerçekleştiği gece müslümanlarca kadir gecesinden sonra en
kutsal gece sayılmış ve bu gecenin ibadetle ihyası gelenekleşmiştir.
Osmanlılar döneminde, camiler kandillerle donatıldığı için Mirac kandili
olarak anılan geceyi izleyen gün, cami ve tekkelerde Mirac olayını anlatan
ve Miraciye adı verilen şiirlerin okunması, dinleyenlere süt ikram edilmesi
de bir gelenekti.
Ahmet ÖZALP
http://www.sevde.de/islam_Ans/
Arapça'da merdiven, yukarı çıkmak, yükselmek anlamlarını dile getirir.
İslam'da Hz. Peygamber (s.a.s)' in göğe yükselerek Allah'ın huzuruna kabul
edilmesi olayı. Mirac olayı hicretten bir yıl ya da onyedi ay önce Receb
ayının yirmi yedinci gecesi gerçekleşir. Olayın iki aşaması vardır. Birinci
aşamada Hz. Peygamber (s.a.s) Mescidül-Haram'dan Beytü'l-Makdis'e (Kudüs)
götürülür. Kur'an'ın andığı bu aşama, gece yürüyüşü anlamında isra adını
alır. İkinci aşamayı ise Hz. Peygamber (s.a.s)'in Beytü'l-Makdis'ten Allah'a
yükselişi oluşturur. Mirac olarak anılan bu yükselme olayı Kur'an'da
anılmaz, ama çok sayıdaki hadis ayrıntılı biçimde anlatılır.
Hadislerde verilen bilgiye göre Hz. Peygamber (s.a.s), Kâbe'de Hatim'de ya
da amcasının kızı Ümmühani binti Ebi Talib'in evinde yatarken Cebrail gelip
göğsünü yardı, kalbini Zemzem ile yıkadıktan sonra içine iman ve hikmet
doldurdu. Burak adlı bineğe bindirilerek Beytü'l-Makdis'e getirildi. Burada
Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve diğer bazı peygamberler tarafından
karşılandı. Hz. Peygamber (s.a.s) imam olarak diğer peygamberlere namaz
kıldırdı.
Hz. Peygamber (s.a.s), Beytü'l-Makdis'te kurulan bir Mirac'la ve yanında
Cebrail olduğu halde göğe yükselmeye başladı. Göğün birinci katında Hz.
Adem, ikinci katında Hz. İsa ve Yahya, üçüncü katında Hz. Yusuf, dördüncü
katında Hz. İdris, beşinci katında Hz. Harun, altıncı katında Hz. Musa ve
yedinci katında Hz. İbrahim ile görüştü. Cebrail ile birlikte yükseliş
Sidretü'l-Münteha'ya kadar sürdü. Cebrail, "Buradan bir parmak ucu ileri
geçecek olursam yanarım" diyerek Sidretü'l Münteha'da kaldı. Hz. Peygamber
(s.a.s) buradan itibaren Refref adlı başka bir binekle yükselişini sürdürdü.
Bu yükseliş sırasında Cennet ve nimetlerini, Cehennem ve azabını müşahede
etti. Sonunda Allah'ın huzuruna kabul edildi. Kendisine ümmetinden Allah'a
şirk koşmayanların Cennet'e gireceği müjdelendi, Bakara suresinin son
ayetleri verildi ve beş vakit namaz farı kılındı. Yeniden Refref ile
Sidretü'l-Münteha'ya, oradan Burak'la Kudüs'e, oradan da Mekke'ye
döndürüldü.
Hz. Peygamber (s.a.s) ertesi günü Mirac olayını anlattı. Olayı duyan
müşrikler yoğun bir kampanya başlatarak Hz. Peygamber (s.a.s)'i suçlamaya,
alaya almaya başladılar. Bu kampanya bazı müslümanları da etkileyerek
şüpheye düşürdü. Olayın gerçek olup olmadığını araştırmak isteyenler Beytü'l-Makdis'e
ve Mekke'ye gelmekte olan bir kervana ilişkin sorular sorarak Hz. Peygamber
(s.a.s)'i sınadılar. Hz. Peygamber (s.a.s)'in verdiği bilgilerin doğruluğu
müslümanları şüpheden kurtardıysa da müşriklerin inatlarını kırmaya yetmedi.
Mirac olayı inatlarını ve düşmanlıklarını artırarak onlar için bir fitne
nedeni oldu. Bu olay karşısındaki tutumu nedeniyle Hz. Ebu Bekr, Hz.
Peygamber (s.a.s)'ce "Sıddîk" lakabıyla onurlandırıldı. Hz. Ebu Bekir olayı
kendisine anlatarak hala inanmaya devam edip etmeyeceğini soran müşriklere
"O söylüyorsa şüphesiz doğrudur" cevabını vermişti.
Ahad hadislere dayansa da Mirac olayının gerçekliğinde tüm müslümanlar
birleşmişlerdir. Ancak olayın gerçekleşme biçimi İslam bilginleri arasında
görüş ayrılıklarına neden olmuştur. Buna göre İbn Abbas'ın da içinde
bulunduğu bazı bilginlere göre Mirac olayı uykuda gerçekleşmiştir.
Bilginlerin büyük çoğunluğuna göre ise uyku durumunda ve rüyada değil,
uyanık iken gerçekleşmiştir. Fakat bu görüşü savunanlar da Mirac'ın yalnız
ruhla mı, yoksa hem ruh, hem de bedenle mi olduğu konusunda ikiye
ayrılmışlardır. Sonraki Kelamcıların büyük çoğunluğuna göre mirac olayı
uyanıkken hem ruh, hem de bedenle gerçekleşmiştir. İçlerinde Hz. Aişe'nin de
bulunduğu bazı bilginlerle mutasavvıfların büyük çoğunluğuna göre ise uyanık
durumda iken ama yalnız ruhla gerçekleşmiştir.
Mirac olayının gerçekleştiği gece müslümanlarca kadir gecesinden sonra en
kutsal gece sayılmış ve bu gecenin ibadetle ihyası gelenekleşmiştir.
Osmanlılar döneminde, camiler kandillerle donatıldığı için Mirac kandili
olarak anılan geceyi izleyen gün, cami ve tekkelerde Mirac olayını anlatan
ve Miraciye adı verilen şiirlerin okunması, dinleyenlere süt ikram edilmesi
de bir gelenekti.
Ahmet ÖZALP
http://www.sevde.de/islam_Ans/
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
Geri: MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Mİ'RAC GECESİ DUASI
Mi'rac gecesi, Resûl-i Ekrem Efendimiz'in
gökleri aşıp Sidretü'l-müntehâ'ya ulaştığı kudsi gecedir. Böyle mukaddes gecenin
ihyâsı şüphesiz ki diğerleri gibi kaza ve nafile namazlar kılıp duâlar etmekle,
günahlarına tevbe, istiğfarda bulunup İslami hayatta sebat dilemekle olur.
İbrahim Aleyhiselam'ın tavsiye ettiği bir duâ
da bu gecenin özel duâsı sayılır.
Resûl'ü Ekrem Efendimiz Mi'rac gecesinde
İbrahim Aleyhisselâm'ı görmüş, sohbet sırasında ondan şu sözleri dinlemişti:
Ya Resûlâllah, cennet'in ağaçları,
"Sübhanallahi velhamdülillâhi, ve lâ ilâhe
illâllahü vallahü ekber. Velâ havle, velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyi'l-azim."
Yani: " Kim Mi'rac Gecesinde bu kelimeleri çok
söyler, bu duâyı çok okursa, o kadar çok Cennet ağacı dikmiş olur, cennet
meyvesi yiyebilir.
En son vgokhan tarafından C.tesi Tem. 18, 2009 1:45 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
Geri: MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Miraç Gecesi Namazı
Miraç gecesi kılınacak namaz on iki rekattır. İki rekatte bir selam verilerek
kılınacak olan namaz on iki rekat ile bitirilir. Her rekatte Fatihadan
sonra on kere ihlas okunur. Kılınma zamanı yatsı namazı kılındıktan
sonra, imsak vaktine kadar ki herhangi bir vakit olabilir. Bu oniki
rekat namaz bittiği zaman selamdan sonra yüz defa :
“Sübhanallahi
vel hamdülillahi vela ilahe illallahü vallahü ekber vela havle vela
kuvvete illa billahil aliyyül azim” duası okunur.
Ardından da yüz kere istiğfar yapılır.
Miraç Gecesinin Gündüzünde Kılınacak Namaz
Miraç gecesinin gündüzünde öğlen namazını kıldıktan sonra sonra dört rekat namaz kılınır.
Bu namazın;birinci rekatında Fatiha’ dan sonra bir kere Felak suresi,
ikinci rekattan sonra bir kere Nas suresi, üçüncü rekatta üç kere Kadr
suresi, dördüncü rekatta elli kere İhlas suresi okunur.
Miraç gecesi kılınacak namaz on iki rekattır. İki rekatte bir selam verilerek
kılınacak olan namaz on iki rekat ile bitirilir. Her rekatte Fatihadan
sonra on kere ihlas okunur. Kılınma zamanı yatsı namazı kılındıktan
sonra, imsak vaktine kadar ki herhangi bir vakit olabilir. Bu oniki
rekat namaz bittiği zaman selamdan sonra yüz defa :
“Sübhanallahi
vel hamdülillahi vela ilahe illallahü vallahü ekber vela havle vela
kuvvete illa billahil aliyyül azim” duası okunur.
Ardından da yüz kere istiğfar yapılır.
Miraç Gecesinin Gündüzünde Kılınacak Namaz
Miraç gecesinin gündüzünde öğlen namazını kıldıktan sonra sonra dört rekat namaz kılınır.
Bu namazın;birinci rekatında Fatiha’ dan sonra bir kere Felak suresi,
ikinci rekattan sonra bir kere Nas suresi, üçüncü rekatta üç kere Kadr
suresi, dördüncü rekatta elli kere İhlas suresi okunur.
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz