Dünyanın En büyük barajı-Dünyanın En uzun Barajı
1 sayfadaki 1 sayfası
Dünyanın En büyük barajı-Dünyanın En uzun Barajı
Asya devi Çin'in enerji ihtiyacını karşılamak için
yaptığı en büyük yatırımlardan olan ve inşaatı tam 13 yıl süren Üç
Boğaz Barajı'nın son betonu da döküldü. Toplam 24 milyar dolara mal
olan inanılmaz projenin 2008 yılında tamamlanması öngörülüyor. Tesis
tamamlandığında Üç Boğaz barajı bugüne kadar hayata geçirilen en büyük
inşaat projelerinden biri olacak. Dev baraj Çin'in batısında Congking
kenti yakınlarında ve 6 bin 380 kilometre uzunluğuyla dünyanın en uzun
üçüncü nehri olan Yangze üzerinde inşa edildi.
Yüksekliği 184 metre olan ve 2 bin 330 metrelik bir hat boyunca Yangzze
Nehri'ne set çeken baraj bölgedeki bir milyon kişinin taşınmasını
gerektirdi.
Bazı mühendisler ise kariyerlerinin tamamını bu inşaatta geçirirken 25
bin işçi de bu inşaatta çalıştı. Pekin'in Çin Seddi'nden sonraki en
hırslı inşaat projesi olarak tanımlanan bu baraj dünyadaki en büyük
hidroelektrik ve su kontrol tesisi olarak Brezilya'daki İtaipu
Barajı'nın unvanını elinden aldı. Barajda yılda 85 milyar kilowatt-saat
elektrik üretileceği belirtiliyor. Atatürk Barajı'nın yıllık üretim
kapasitesinin 8.9 milyar kilowatt saat olduğu düşünüldüğünde bu rakamın
büyüklüğü ortaya çıkıyor.
Devlete ait Üç Boğazlar şirketi Genel Müdürü Li Yong, Başbakan Wen
Jiabo'nun liderliğinde yürütülen proje için "Bu Çin halkının binlerce
yıldır üstlendiği en büyük proje" dedi.
Bu proje aynı zamanda dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olmayı
amaçlayan Çinin gereksindiği enerji kaynaklarına bir an önce ulaşmak
için sergilediği çabanın de bir sembolü olarak tanımlanıyor. Çinliler
uzun zamandan bu yana Yangze nehri üzerine bir baraj yaparak zaman
zaman büyük taşkınlara ve zararlara yol açacak su akışını kontrol
etmeyi planlıyorlardı. Çin Cumhuriyeti'nin kurucusu Sun Yat-Sen 1918
yılında barajın inşa edilmesini istemişti. Mao Zedong da 1949 da
nehirden taş duvarların yükselmesi gerektiğini yazmıştı. Barajın temeli
1993 yılında Sovyetler Birliği'nde mühendislik eğitimi almış olan o
dönemin Devlet Başkanı Jiang Zemin tarafından atıldı. Son betonun
atılmasını kutlayan bugünkü Devlet Başkanı Hu Jintao da su mühendisi.
Bununla birlikte ülke içinde ve dışında bu projeye karşı eleştiriler de
yükseliyor. Eleştiriler 21'inci yüzyılda böylesine dev bir baraj
yapmanın ne kadar bilimsel olduğu ve 24 milyar dolar harcanan bu
barajın 2010 yılında Çin'in elektrik ihtiyacının yalnızca yüzde 10'unu
karşılayacağı üzerinde yoğunlaşıyor.
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
kaynak:geldik com
yaptığı en büyük yatırımlardan olan ve inşaatı tam 13 yıl süren Üç
Boğaz Barajı'nın son betonu da döküldü. Toplam 24 milyar dolara mal
olan inanılmaz projenin 2008 yılında tamamlanması öngörülüyor. Tesis
tamamlandığında Üç Boğaz barajı bugüne kadar hayata geçirilen en büyük
inşaat projelerinden biri olacak. Dev baraj Çin'in batısında Congking
kenti yakınlarında ve 6 bin 380 kilometre uzunluğuyla dünyanın en uzun
üçüncü nehri olan Yangze üzerinde inşa edildi.
Yüksekliği 184 metre olan ve 2 bin 330 metrelik bir hat boyunca Yangzze
Nehri'ne set çeken baraj bölgedeki bir milyon kişinin taşınmasını
gerektirdi.
Bazı mühendisler ise kariyerlerinin tamamını bu inşaatta geçirirken 25
bin işçi de bu inşaatta çalıştı. Pekin'in Çin Seddi'nden sonraki en
hırslı inşaat projesi olarak tanımlanan bu baraj dünyadaki en büyük
hidroelektrik ve su kontrol tesisi olarak Brezilya'daki İtaipu
Barajı'nın unvanını elinden aldı. Barajda yılda 85 milyar kilowatt-saat
elektrik üretileceği belirtiliyor. Atatürk Barajı'nın yıllık üretim
kapasitesinin 8.9 milyar kilowatt saat olduğu düşünüldüğünde bu rakamın
büyüklüğü ortaya çıkıyor.
Devlete ait Üç Boğazlar şirketi Genel Müdürü Li Yong, Başbakan Wen
Jiabo'nun liderliğinde yürütülen proje için "Bu Çin halkının binlerce
yıldır üstlendiği en büyük proje" dedi.
Bu proje aynı zamanda dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olmayı
amaçlayan Çinin gereksindiği enerji kaynaklarına bir an önce ulaşmak
için sergilediği çabanın de bir sembolü olarak tanımlanıyor. Çinliler
uzun zamandan bu yana Yangze nehri üzerine bir baraj yaparak zaman
zaman büyük taşkınlara ve zararlara yol açacak su akışını kontrol
etmeyi planlıyorlardı. Çin Cumhuriyeti'nin kurucusu Sun Yat-Sen 1918
yılında barajın inşa edilmesini istemişti. Mao Zedong da 1949 da
nehirden taş duvarların yükselmesi gerektiğini yazmıştı. Barajın temeli
1993 yılında Sovyetler Birliği'nde mühendislik eğitimi almış olan o
dönemin Devlet Başkanı Jiang Zemin tarafından atıldı. Son betonun
atılmasını kutlayan bugünkü Devlet Başkanı Hu Jintao da su mühendisi.
Bununla birlikte ülke içinde ve dışında bu projeye karşı eleştiriler de
yükseliyor. Eleştiriler 21'inci yüzyılda böylesine dev bir baraj
yapmanın ne kadar bilimsel olduğu ve 24 milyar dolar harcanan bu
barajın 2010 yılında Çin'in elektrik ihtiyacının yalnızca yüzde 10'unu
karşılayacağı üzerinde yoğunlaşıyor.
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( %1$sx%2$s ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
kaynak:geldik com
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz