AQUATICFORUM
AQUATICFORUM A HOŞGELDİNİZ.FORUMDAN DAHA ETKİN YARARLANMAK İÇİN LÜTFEN GİRİŞ YAPINIZ.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

Join the forum, it's quick and easy

AQUATICFORUM
AQUATICFORUM A HOŞGELDİNİZ.FORUMDAN DAHA ETKİN YARARLANMAK İÇİN LÜTFEN GİRİŞ YAPINIZ.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
AQUATICFORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri

Aşağa gitmek

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Empty Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri

Mesaj tarafından vgokhan Cuma Tem. 18, 2008 1:30 pm

[size=18]Rönesans’tan günümüze kadar en çok uygulanan ve kabul görmüş resim tekniğidir. Yağlı
boya tekniği yapım sırasında kısmen hata kabul eden bir tekniktir.
İstenmeyen yerler sonradan düzeltilebilir.Yapılan resimler uzun
ömürlüdür.Temizlik ve bakımı kolaydır. Yağ (bezir yağı) ve toz
boyaların karışımıyla yapılmış boyalara yağlı boya denir. Bu karışımın
içine katılan diğer maddeler boyanın kalitesini belirlemektedir. Yağlı
boyada aranan başta gelen özelliklerden biri renklerin solmaması,
diğeri, üzerinde kabuk yapmadan kurumasıdır. Yağlı boya tekniğinde iyi
sonuç almak için: Resim yapılacak sathın iyi hazırlanmasına, kaliteli
boya kullanılmasına, incelticilerin kaliteli olmasına, boya paleti,
fırçalar ve resim sehpasının kullanışlı olmasına dikkat
edilmelidir.Ayrıca güzel resimler yapmak için çok çalışmak gerekir. Çok
çalışmak kaliteyi de beraberinde getirir.

Yağlıboya Resim İçin Satıh Hazırlanması:Tuval:Yağlı
boya resim yapmak için kullanılan yüzeye denir.Resim sathı; karton,
tahta veya şasi üzerine bez gererek yapılacak tuvallerden yapılır.
Resmin boyutlarına uyan boyut ve kesitlerde ahşap şasi üzerine bez
gerilerek yapılacak işlemde ahşapların kesit ve boyutu resim boyutuna
göre değişir.Ahşabın kesiti 2X4 cm den başlamak üzere resim boyutu
büyüdükçe kesit kalınlıkları da bez gerildiğinde esneme yapmaması için
kalınlaştırılmalıdır. Şasi üzerine bez gerildiğinde boyanırken bezin
yapışmamasını ve iz yapmamasını sağlamak için ahşabın bir yüzü içe
eğimli olarak rendelenmelidir.Şasinin çatılması köşelerinden
yapıştırma, çakma ve kamalı olmak üzere çeşitli şekillerde yapılır.
Yapıştırma ve çakma ile yapılan şasilerde köşeler sabit olur.Kamalı
şasilerde bez gerildikten sonra tuvalde olabilecek bollaşmalar
kamaların sıkıştırılması ile düzeltilebilir.Çatılmış bir şasiye bez
gerilerek çakılmalıdır. Gerilecek bezin az bükümlü iplikten dokunmuş
olması halinde, gerildikten sonra tuval bollaşmaz. Bezin kaba veya ince
dokulu olması isteğe göre seçilir. Ayrıca bezin sentetik elyaflı
olmamasına dikkat edilmelidir.Sentetik elyaflı bezlerin elektrik
yükleri nedeniyle fazla toz tutacaklarından ileride resimlerin daha
çabuk kirlenmesi gibi sakıncaları olacaktır.Şasi kenarlarından yaklaşık
5 er cm. büyük kesilen bez, kenar ortalarından başlamak üzere başlı
küçük çivilerle şasiye çakılır. Bezdeki iplik dokusunu şasi kenarlarına
paralel olması sağlanmalıdır. Çakma işlemi sırasında ağzı geniş germe
pensesi ile bezin gerilmesi iyi olur.Gerilmiş tuvallerde ve bitmiş
resimlerde herhangi bir nedenle bollaşma olursa, tuvalin arkasını ıslak
bir fırça veya süngerle nemlendirerek, kurumaya bırakmak ve bu işlemi
bir kaç kez tekrarlamak bollaşmayı giderebilir.
Gerilmiş bezin resim yapılır hale getirilmesi Bezin emiciliğini giderecek şekilde boyanması gerekir.
En basit şekliyle;inceltilmiş plastik boya ile 2 veya üç kat, katlar arası ince zımpara
ile zımparalanarak boyanır. Bu durumda tuval sathı düzgün bir hal alır.
Ancak emiciliği fazladır. Son kat üzerine zımpara sürerek, terebentin
ile inceltilmiş bir kat bezir yağım sürmek sathın emiciliğini azaltır.
Bezirin çok ince sürülmesine özen gösterilmelidir.Aksi halde satıhta
akma yapar.

Diğer tuval hazırlama şekilleri:(Bezir yağı - çinko üstübeci) + (Kazein — kaba üstübeç) karışımı, inceltilmiş
bezirli doyurulmuş satha 2 kat sürülür.Yukarıda verilmiş olan karışım
bez, karton veya tahta üzerine uygulandığında çok iyi sonuç alınır. Az
miktarda sentetik vernik katılırsa resim sathı daha az emici
olur.Karton ve mukavva en ucuz resim yapılacak malzemedir. Her tür
karton kullanılabilir. Yeter ki, yukarıda bahsedilen karışımlarla
doyurulup hazırlansın.Karton veya mukavvanın arkası da bezir yağı ile
doyurulur. Kartonun kıvrılmamasını sağlamak için sert bir satha
yapıştırılmalıdır.Tahta eski ustaların kullandığı, özellikle ikonaların
yapıldığı iyi bir resim sathıdır. Ancak çalışan bir malzeme olduğundan
sonradan çatlama ve eğilme yapmaması için çok iyi
hazırlanmalıdır.Bugün, prese edilmiş tahta levhalar ve özellikle
“kontraplak” lar sanatçılar tarafından tercih edilmektedir.

Kaliteli Boya Kullanılması Yağlı Boya Resim İçin Önemlidir Boyama
karışımı resmin kalitesini ve kalıcılığını etkiler, yağlı boya resimde
boya ne kadar kalın sürülürse sürülsün kururken kabuk yapmamalı,
buruşmamalıdır.Yağlı boyanın ışığa dayanaklılığı da önemlidir.
Kullanılan toz boyaların iyi olması halinde boyalar solmaz. Piyasada
satılan tüp yağlı boyalar üzerinde ışığa dayanıklılıklarını belirten
işaretler konulmaktadır. Günümüzde boya fabrikaları, titiz
çalışmalarıyla oldukça iyi resim boyaları yapmaktadırlar. Bu nedenle
sanatçının boyasını kendisinin hazırlaması gibi bir
sıkıntısı yoktur. Ucuz boyalarla da çok iyi resimler yapılabilir.
Piyasadan boya alırken boyaların markalarından çok, boyanın içinde
bulunan maddelere dikkat edilmelidir. Aynı türde boyaları birlikte
kullanmak yapılacak resmin kalıcılığını uzatır.Beyaz boyalardan kurşun
beyazı örtücü bir boyadır ancak, diğer boyalarla karıştırıldığında ve
havayla temasında kararma yapar. Bu nedenle çinko beyazı
kullanılmalıdır. Çinko beyazı, kurşun beyazı kadar kapatıcı olmamasına
karşın, kararma yapmadığı için tercih edilen beyaz boyadır.Çevremizde
gördüğümüz tüm renklerin (sarı, kırmızı ve mavi) üç ana rengin
karışımlarından elde edilebileceğini düşünerek, boyaların satın
alınması faydalı olur. Üç ana renkle ve bunların ara renkleri ile
(turuncu, yeşil, mor) işe başlayarak paletteki renk çeşidini tecrübe
arttıkça artırmak doğru olur.


İncelticiler ve Vernikler:Boyayla birlikte kullanılacak incelticiler de boyalar kadar önemlidir.
Kullanılacak incelticinin cinsi boyanın mat veya parlak olmasını
etkileyeceği gibi çatlama veya dökülmelere de neden olabilirler. En iyi
incelticiler sırasıyla keten yağı, haşhaş yağı, ceviz yağı, bezir
yağıdır. Terebentin kullanıldığında boyayı matlaştırır. Bu nedenle, çok
az miktarda inceltici olarak kullanılabilir.Yağlı boya resim bittikten
sonra tam kuruma yaptığında sathının dış etkilerden korunması için
vernik kullanılır. İsteğe göre mat veya parlak olan vernik türü
sentetik olmalıdır.Resim sathına yumuşak bir fırça veya püskürtme
usulüyle sürülür. Vernik sürülme işleminde akma yapmaması için çok ince
ve homojen olarak sürülmelidir.
Palet, Fırça, Resim Sehpası ve Diğer Gereçler:
Yağlıboyada
kullanılacak boyaların tüpten sıkılarak üzerine konduğu ve
karıştırıldığı; yaklaşık 30 x 40 cm. ölçülerinde plaka genellikle
kontrplaktan yapılır.Palette sathın emici olmamasına ve elde tutularak
kullanılıyorsa hafif olmasına dikkat edilmelidir.Fırça:Yağlı
boya resim yaparken, kullanılacak fırça çeşidi, yapılan resmin büyüklük
ve çalışma türüne göre değişir. Küçük ayrımlar gösteren bir resimde
ince fırçalar, büyük lekeler ve çizgiler yapılan resimde geniş fırçalar
kullanılır.Fırçalar, büyüklükleri ve türlerine göre kıllarının cinsi
sert ve yumuşak olmak üzere çeşitlidir. Yağlı boya resim yapımında
fırça dışında gereçler de kullanılmaktadır. Bunlar da yapılacak resim
türünün isteğine göre çeşitli gereçlerdir.Boya ıspatulaları, tamponlar
(sünger v.b.), değişik boya püskürtücüleri ve akla gelebilecek diğer
boyama türleri gibi.Günümüzde devamlı bir araştırma içinde olan sanatçı
her tür boyama işlemini yapıtlarında uygulamaktadır.
Resim sehpası( şövale);sanatçılar
iki tür resim sehpası kullanırlar.Biri atölye içinde kullanılan büyü ve
ağır sehpalar, diğeri hafif ve taşınabilir olan atölye dışında
kullanılan sehpalardır....[/size]


En son vgokhan tarafından Salı Tem. 28, 2009 2:09 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi
vgokhan
vgokhan
SUPER MODERATÖR
SUPER MODERATÖR

Kadın
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Empty Geri: Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri

Mesaj tarafından vgokhan Salı Tem. 28, 2009 1:44 pm

Yağlı boya resim yapalım
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014
Kırlarayürüyüşe çıktığınızda, yağlı boya resimlere ilham kaynağı olacak pek
çok manzarayla karşılaşırsınız. Yağlı boya, uygulanması zor bir
malzemedir. Bu yüzden dış mekanda çalışmaları gerçekleştirmeniz zor
olabilir. Bu manzaraları karakalem ile çalışarak ileride size referans
olmalarını sağlayın.

Pek çok manzara gibi bu kır
manzarası da sert kenarlar ve net şekiller içermemektedir. Yumuşak ve
zarif hatlara sahip bu görüntü çoğunlukla, alacalı, açık tonlu ve kırık
çizgilerden meydana getirilmiştir.


Yağlı boyaların çok yönlü yapısı

Doğa resimleri yapmak düşüncesi başta çok yıldırıcı gibi görünse de
yağlı boyalar kullanıldığında çok kolaylaşacaktır. Yağlı boyalar,
buradaki ağaçlı ve gölgeli yolda olduğu gibi doğanın tüm doku ve
renklerinin yansıtılabilmesi için her türlü şekilde
kullanılabilecektir. Kısaca, manzaralar, yağlı boyalarla ne tür
uygulamalar yapılabileceğinin keşfedilmesi için harika bir fırsat
sunar.

Resmin düzenlenmesi
Birfotoğrafı esas alarak çalışmak özellikle de manzara ressamları için iyi
bir başlangıç noktasıdır. Hava koşulları ya da ışık değişimlerinden
etkilenmenizi engeller. Ayrıca bu sayede kış ortasında, güneşli bir yaz
manzarası resmetmeniz de mümkün hale gelir. Fotoğrafın tıpatıp aynısını
tuvalinize geçirmeniz gerekmez, neleri alıp neleri resmin dışında
bırakacağınız tamamen sizin inisiyatifinize kalmıştır. Buradaki resim,
sanatçıya, en ideal kompozisyonu yaratma fırsatı vermek için iki
fotoğrafın bir araya getirilmesiyle oluşturulmuştur. Tüm bunların
yanında gerçek manzara karşısında çalışmanın, resminize doğal bir hava
katacağının da unutulmaması gerekir.


Kompozisyon ve mesafe
Genel bir kural olarak, herhangi bir şeyin resmi dikey ya da yatay olarak
ikiye bölmesinden kaçınılması gerektiği kabul edilir. Ancak, zaman
zaman kurallar çiğnenebilir, burada da sanatçı, kasıtlı olarak, bir
ağacı resmin merkezine yerleştirmiştir. Resmi eşit olmayan iki parçaya
bölen yol, izleyicinin gözünü merkezdeki ağaçtan alıp, resmin sağ üst
köşesine yönlendirmektedir.

Pek çok manzarada, uzak bir
mesafede bulunan objeler, önde yer alanlardan daha soluk ve mavimsi
görünürler. Ön plandaki objeler net hatlara, güçlü renk ve tonlara
sahip olurlar.

Uzak ve yakın arasındaki fark resimde de
yakalanabilir ve bu resminize gerçeklik duygusu katar. Sanatçının
burada yaptığı gibi, uzaktaki tarlalar, çitler ve ağaçları boyamak için
beyaz ile mavi kullanın. Boyayı geniş ve basit fırça darbeleriyle
uygulayın. Ön plandaki çalı ve bitkileri boyamak içinse, cesur tonlar
ve güçlü darbeler kullanın. Şekillerin, puslu arka plan önünde net bir
biçimde öne çıkmasına izin verin.


MALZEMELER
35 x 46cm boyutlarında bez tuval
Fırçalar: No.4 fırça, No.7 yassı, No.4 yuvarlak
Terebentin
Bez
8
tüp yağlı boya: Cadmium sarı, Ultramarine mavi, Cadmium kırmızı,
Cerulean mavi, Ochre sarısı, Titanium beyaz, Burnt umber, Naples sarı


PÜF NOKTASI
KISITLI BİR KOMPOZİSYON
Kompozisyonunuzun
sıradan bir fotoğraf kadrajı ile kısıtlanmasına izin vermeyin. Bir
resim için fotoğraf çekerken farklı açılardan denemeler yapın. Böylece
birkaç fotoğrafı bant ile birleştirerek panoramik bir görüntü elde
edebilirsiniz.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014a
1.
Ana hatları oluşturun Eşit miktarlarda cadmium sarı ve ultramarine mavi
içine katacağınız çok az cadmium kırmızı ile elde edeceğiniz karışımla,
4 numara fırçayı kullanarak resmin ana hatlarını kabaca oluşturun.
Resmin ilk aşamasında bu nötr rengin kullanılmasının nedeni, biraz
terebentinle sulandırılarak sıvı bir kıvam verilen bu haki tonlu
boyanın, manzara içinde emilip, resim bittiğinde fark edilmez hale
gelecek olmasıdır.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014b
2.
Koyu ve açık tonlu alanları belirleyin Yine 4 numara fırçayı kullanarak bazı
temel renk bloklarını boyayın. Buradaki amaç tuvalde beyaz renk
bırakmamak ve her tarafı açık ve koyu tonlarla kapamaktır. Ağacın üst
kısmındaki koyu alanı, taslak için hazırladığınız karışıma bir parça
cerulean mavi ekleyerek boyayın.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014c
3.
Karanlık bölgeleri geliştirin Rahat, gevşek fırça darbeleri ile ochre
sarısı ve ultramarine karışımını ağacın altına, çalı çitlere ve ön
plana ekleyin. Biraz ochre sarısı ve beyazla arka planı boyayın. Kalın
boyaları bir bezle silin. Resmin canlı kalmasına dikkat edin. Bez
parçasıyla boyayı silerek araba yolunda tekerlek izi çizin.



En son vgokhan tarafından Salı Tem. 28, 2009 2:02 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
vgokhan
vgokhan
SUPER MODERATÖR
SUPER MODERATÖR

Kadın
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Empty Geri: Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri

Mesaj tarafından vgokhan Salı Tem. 28, 2009 1:44 pm

RESMİ GELİŞTİRİN

Resmin ana hatları ortaya çıktıktan sonra şimdi yapılacak şey, orta ve
uzak plan üzerinde çalışarak resme derinlik katmak olacaktır.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014d
4.
Uzaklık hissi verin Uzak bölgeler mavi ile belirginleştirilmelidir.
Arka planda detay olmayacağı için çok basit tutmalısınız. Cerulean mavi
ile beyazı karıştırın ve bunu paletinizdeki yeşile ekleyin. 7 numaralı
küt fırça kullanarak arka planda çizimler yapın.

UZMAN TAVSİYESİ
Yapraklı ağaçları boyamak

Ağacı boyadıktan sonra gökyüzünün rengiyle kenar kısımlarının üzerinden
geçin. Bu sonradan ağacı boyamaktan daha kolay olacaktır.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014e
5.Gökyüzünü boyayın 7 numaralı küt fırça kullanarak gökyüzünü boyayın.
Bunun için soluk ve mid mavi ile beyaz ve cerulean maviyi karıştırın.
Kısa fırça darbeleri kullanın. Alttaki açık rengin de ara ara
gözükmesini sağlayın. Böylece bir iki bulutlu gökyüzü görünümü elde
edersiniz.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014f

6.
Yeşillikleribelirginleştirin Ultramarine mavi, cadmium sarı ve biraz burnt umber
kullanarak koyu bir gölge rengi hazırlayın ve No:4 fırça kullanarak
ağacın iç kısımlarına sürün. Kısa küçük fırça darbeleri kullanın.
Sonra, cerulean mavi, biraz sarı, beyaz karıştırarak mavimsi yeşil
oluşturun. Dalların üst kısımlarına bu rengi uygulayarak yaprak
salkımları yaratın. Ön planda çalı çitlerinin yanındaki çimenlere de bu
rengi uygulayın.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014g
7.
Uzaktaki güneş ışığını gösterin Ochre sarısı, beyaz ve cadmium sarıyı
karıştırın. No:7 fırça ile bu parlak sarı, rengi gün ışığı ile
aydınlanmış bölgeye uygulayın. Karışıma biraz daha beyaz ekleyerek
uzakta, ufuk çizgisine yakın bulunan çayırları boyayın.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014h
8.
Orta alanı boyayın Tekerlek izi pembe – bej bir renge sahip. Bu rengi
elde etmek için naples sarı, beyaz ve cadmium kırmızıyı karıştırın. Bu
renkle gelişigüzel şekilde yolu boyayın. Alttaki rengin yer yer
gözükmesini sağlayın. Ağaçların gölgelerini boyamak için ultramarine
mavi, burnt umber ve cadmium kırmızı ile beyaz kullanın.


İLERİ AŞAMALAR

Kompozisyondaki tüm ton farklılıkları, çimlerin ve yeşilliklerin
başlıca detayları, çeşitli fırça darbeleriyle belirginleştikten sonra,
resmimiz aslında tamamlanmış durumda. Ancak ön plandaki bazı detaylarla
resmin derinliğini ve ilginçliğini artırabilirsiniz.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014i
9.
Çitlerin üzerinden geçin Uzaktaki çitler bir tür odak noktası görevi
görüyorlar ve kompozisyonun önemli bir parçasını oluşturuyorlar. Onları
boyamaktansa bir bezi terebentine batırıp üzerinden geçin. Böylece
tuvalin beyaz rengi ortaya çıksın.

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014j
10.
Ön planı meydana çıkarın Burnt umber’a cadmium kırmızı ve ultramarine
mavi katarak ön plandaki çiçekleri ve çimleri koyulaştırın. Bu gölgeli
şekiller uzak ve orta planın soluk renkleri arasından kontrast
oluşturarak ortaya çıkacaktır.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014k
11.Resmi değerlendirin Resimden biraz uzaklaşın ve eleştirel gözle bir
bakın. Ön plana özellikle dikkat edin. Sonra orta plana ve geri plana
bakın. Ön planın sol tarafı çok detaylandırılmış ve resmin geri
kalanından kolaylıkla ayırt ediliyor. Ancak sağ taraf bir
az daha güçlendirilmek istiyor.
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014l
12.
Ön planı güçlendirin Şimdi ön plana biraz daha şekil çizmenin vakti
geldi. Fotoğrafta böyle bir şey olmamasına rağmen resmi ilginçleştirmek
için biraz daha detay katmamız gerekiyor. No:4 fırça kullanarak
çalıları burnt umber, cadmium kırmızı ve ultramarine mavi ile
karıştırın. Bu karışıma daha fazla kırmızı ve mavi ekleyerek pembe
çiçekler yapın.
TAMAMLANMIŞ RESİM
A Geri plandaki mavilik
Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Hobi0014m
Rahat fırça darbeleri gerçekçi ağaç ve çayırlar resmetmeye yarıyor. Çok fazla detaya gerek kalmıyor.

B Alan ve perspektif
Yol uzaklaştıkça daralıyor. Bu da resme güçlü bir derinlik duygusu katıyor.

C Canlı ön plan

Ön plandaki yeşillikler ve çiçekler, koyu güçlü renklerle boyanmışlar.
Sanki resimden fırlayacakmış gibi gerçek görünüyorlar.



En son vgokhan tarafından Salı Tem. 28, 2009 1:59 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
vgokhan
vgokhan
SUPER MODERATÖR
SUPER MODERATÖR

Kadın
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yağlı Boya ve Sulu Boya Resim Teknikleri Empty SULUBOYA RESİM TEKNİKLERİ;

Mesaj tarafından vgokhan Salı Tem. 28, 2009 1:45 pm

SULUBOYA RESİM TEKNİKLERİ;
Sulu boyalar, su ile karıştırıp çalışıldığı için bu ad verilmiştir. Bu
boyalarla yapılan resimlerin kendine özgü tekniği vardır. Boyanın
yapısının da etkilediği özellikler şunlardır; Sulu boya şeffaf olduğu
için, boyanın altında kalan kurşun kalem izleri dahi gözükür.Yan yana
sürülen iki renk, suyun yardımı ile kaynaşır .Böylece renkler arasında
hoş bir pasaj(geçitler) elde edilir.Çalışırken renklerin açıktan koyuya
olan değerleri, boyanın istenilen derecede sulandırılması ile
sağlanır.Beyaz boya guaj resimde kullanılır. Sulu boyada ise kağıdın
beyazlığından yararlanılması resme güzellik veren teknik özelliklerden
biridir.

SULUBOYA:Piyasada
kutular içerisinde kuru ve yaş olarak satılır. Kuru olanlar, her renk
ayrı ayrı kalıplara dökülmüş biçimdedir. Yaş olanlar da havası alınmış
tüpler içerisinde bulunur. Alırken kolay ve çabuk eriyenler tercih
edilmelidir. Çünkü sulu boya resim, diğer tekniklere göre daha çabuk
çalışmayı gerektirir.
KAĞIT: Sulu boya ile resim yapılacak
kağıt kalın, sert ve pütürlü olmalıdır. İnce ve yumuşak olan kağıtlar
ıslandığı zaman kabarır ve dalgalanır. Pütürlü kağıtlarda ise fırçanın
kağıt üzerinde boyayamadığı ufak beyaz çukurlar, resme daha şeffaf ve
canlı hava verir.
RESİM ALTLIĞI:
Çalışma sırasında resim kağıdı, bir altlık üzerine tespit edilir.
Altlık resim yapacağımız kağıdın ölçüsünden biraz büyük, taşınması
kolay, sert ve düzgün malzemeden olmalıdır. Bu malzeme tahtadan
olabileceği gibi, çok kalın mukavva, duralit veya sunta da olabilir.
Resim kağıdı altlık üzerine kıskaç veya yapışkan bantlarla dört
köşesinden iyice tutturulmalıdır.





AKRİLİK BOYALAR;
Akrilik
boyalar son yıllarda resim ve karikatürde kullanılmaya başlamış harika
boyalardır. Akrilik boyalar yağlı boyalar gibi tüp halinde satılmakta
olup macun kıvamındadır. Bu şekilde katı olarak kullanıldığı gibi su
ile inceltilerek kullanmakta mümkündür. Su ile inceltildiğinde ekolin
boya gibi transparan etki yapar kontur çizgilerini kapatmaz. İnceltmek
ve temizlik için su kullanılır. Boya oldukça çabuk kurur ve tekrar
sudan etkilenmez. Bu nedenle çalışmalarımız tamamlandığında içimiz
rahat olabilir.
Bu boyalar boyanın çabuk kuruması nedeniyle
fırçaları bozar bu nedenle çabuk çalışmak ve fıçalarımızı su içinde
bekletmek ve özellikle fırça diplerini iyi yıkamak gerekir. Akrilik
boya katı sürüldüğünde ne kadar kalın olursa olsun çatlama yapmaz.
Hatta bu tip kalın doku yapmak için özel bir pasta malzemesi ayrıca
satılmaktadır. Akrilik boya çabuk kuruduğundan çalışma kolaylığı için
kurumayı geciktirici malzemesinide almak yararlıdır.
Akrilik
boya tual dahil her zemine çalışmaya olanak tanır. Zemin emici bir
malzeme ise özel akrilik astar ile astarlanmalıdır. Akrilik boya mat
olup istenilirse özel verniği ile mat veya parlak izlenim verilebilir
ek koruma sağlanabilir.



KAYNAK:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
vgokhan
vgokhan
SUPER MODERATÖR
SUPER MODERATÖR

Kadın
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz