AQUATICFORUM
AQUATICFORUM A HOŞGELDİNİZ.FORUMDAN DAHA ETKİN YARARLANMAK İÇİN LÜTFEN GİRİŞ YAPINIZ.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

Join the forum, it's quick and easy

AQUATICFORUM
AQUATICFORUM A HOŞGELDİNİZ.FORUMDAN DAHA ETKİN YARARLANMAK İÇİN LÜTFEN GİRİŞ YAPINIZ.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
AQUATICFORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SULUBOYA RESİM TEKNİĞİ

Aşağa gitmek

SULUBOYA RESİM TEKNİĞİ Empty SULUBOYA RESİM TEKNİĞİ

Mesaj tarafından vgokhan Perş. Tem. 10, 2008 6:32 am

Sulu boyalar, su ile karıştırıp çalışıldığı için bu
ad verilmiştir. Bu boyalarla yapılan resimlerin kendine özgü tekniği
vardır. Boyanın yapısının da etkilediği özellikler şunlardır; Sulu boya
şeffaf olduğu için, boyanın altında kalan kurşun kalem izleri dahi
gözükür.Yan yana sürülen iki renk, suyun yardımı ile kaynaşır .Böylece
renkler arasında hoş bir pasaj(geçitler) elde edilir.Çalışırken
renklerin açıktan koyuya olan değerleri, boyanın istenilen derecede
sulandırılması ile sağlanır.Beyaz boya guaj resimde kullanılır. Sulu
boyada ise kağıdın beyazlığından yararlanılması resme güzellik veren
teknik özelliklerden biridir.

SULUBOYA: Piyasada kutular
içerisinde kuru ve yaş olarak satılır. Kuru olanlar, her renk ayrı ayrı
kalıplara dökülmüş biçimdedir. Yaş olanlar da havası alınmış tüpler
içerisinde bulunur. Alırken kolay ve çabuk eriyenler tercih
edilmelidir. Çünkü sulu boya resim, diğer tekniklere göre daha çabuk
çalışmayı gerektirir.

KAĞIT: Sulu boya ile resim
yapılacak kağıt kalın, sert ve pütürlü olmalıdır. İnce ve yumuşak olan
kağıtlar ıslandığı zaman kabarır ve dalgalanır. Pütürlü kağıtlarda ise
fırçanın kağıt üzerinde boyayamadığı ufak beyaz çukurlar, resme daha
şeffaf ve canlı hava verir.

RESİM ALTLIĞI: Çalışma sırasında
resim kağıdı, bir altlık üzerine tespit edilir. Altlık resim
yapacağımız kağıdın ölçüsünden biraz büyük, taşınması kolay, sert ve
düzgün malzemeden olmalıdır. Bu malzeme tahtadan olabileceği gibi, çok
kalın mukavva, duralit veya sunta da olabilir. Resim kağıdı altlık
üzerine kıskaç veya yapışkan bantlarla dört köşesinden iyice
tutturulmalıdır.

FIRÇALAR: Sulu boya çalışmalar
için en uygun fırçalar, samur kılından yapılanlardır. Bu çeşit fırçalar
su ile ıslandığında kılları toplanır ve ucu sivrileşir. Sivrilen ucu
ile ince çizgiler çizilebileceği gibi, kağıt üzerine fırçayı bastırarak
çalıştığımızda da geniş yüzeyleri boyayabiliriz. Sulu boya
çalışmalarında biri ince, biri kalın olmak üzere iki samur fırça
kullanmak çok yararlıdır. İşi biten fırçayı yıkayıp kuruladıktan sonra
düzgün kalacak şekilde saklamalıdır. Kılları üzerinde uzun süre duran
fırçalar bükülür ve düzelmesi bir hayli zor olur. Ucu bükülen fırçaları
su buharına tutarak düzeltmek mümkündür.

SU KABI: Sulu boya resim
çalışmalarında renklerin canlı ve şeffaf kalması için bol temiz su
kullanılmalıdır. Birinde fırçayı yıkamak, diğerinde boyayı sulandırmak
için iki su kabı gereklidir. Su kaplarının yarım litreye yakın su
alacak büyüklükte ve ağzının geniş olmasına dikkat edilmelidir. Temiz
konserve kutuları, plastikten yapılmış çeşitli kaplar ve kavanozlar bu
ihtiyacımızı karşılayabilir.

SÜNGER: Çalışmaya başlamadan önce
kağıdı ıslatmak, resim üzerinde ki fazla su ve boyaları almak için
sünger kullanılır. Yanlışlıkla sürülen renkleri, tamamen olmasa bile
ıslak süngerle silerek düzeltmek mümkündür.

SULU BOYA İLE ALIŞTIRMALAR: Sulu
boya çalışmalarına bazı alıştırmalar yaptıktan sonra başlamak çok
yerinde olur. Çünkü sulu boya resimde başarılı olabilmek için,
kullanılan araç ve gereçlerin özelliklerini bilmeliyiz. Alıştırma
çalışmaları şu sıra ile yapılır; Resim kağıdı tamamen ıslatıldıktan
sonra pütürlü yüzü üste gelecek şekilde altlık üzerine avucun yan
tarafı ile düzleştirilir. Sonra köşelerden raptiye ya da zamklı şeffaf
bantlarla altlığa tespit edilir.

ÇALIŞMA ANI: Suyu emerek matlaşan
resim kağıdı üzerine boyalı fırçalarla çizgiler, şekiller yapılmalıdır.
Fırçayı bazen bastırarak geniş yüzeyler boyamalı, sivrileşen ucu ile de
çizgiler çizilmelidir. Bu arada aynı rengi sulandırarak koyudan açığa
doğru değişik tonlar elde edilmelidir. Ayrıca değişik renkleri yan yana
sürerek geçitler ( pasajlar ) yapılmalıdır. Böylece sulu boya resmin
özellikleri hakkında alıştırma yaparak bilgi edinilir. Bundan sonra da
konulu çalışmalara geçiler.

SULU BOYA RESİM NASIL YAPILIR ?
Konu önce resim kağıdı üzerine ana hatları ile çizilir. Çizerken kalemi
bastırmamalı ve zorunlu olmadıkça silgi kullanılmamalıyız. Çünkü koyu
renkteki kurşun kalem izleri şeffaf olan sulu boyanın altından
gözükebilir. Ayrıca silgi ile yıpranan yerlere sürülen renkler
parlaklığını kaybeder ve kirlenir.Konunun çizimi yapıldıktan sonra,
sulu boya alıştırmalarına başlanıldığı gibi kağıt ıslatılır. Genellikle
bu iş, musluk altında kağıdın ıslatılması ya da su dolu kovaya
batırılması şeklinde olur. Islatılan kağıt yine alıştırmalarda
yapıldığı gibi resim altlığına tespit edilir. Sulu boya çalışmalarında
kağıdı ıslatmakta ki amaç, boyanın tekniğe uygun yayılışını
sağlamaktır. Eğer kağıt kuru olursa, sürülen boya kuruduğunda keskin
bir sınır bırakır. Bu da tekniğin gerektirdiği yumuşaklığı ve renklerin
kaynaşmalarını sağlamaz. Ancak ıslatılan kağıtta, hemen boyama işlemine
başlamak da hatalıdır. Çünkü bu durumda boyalar istenilenden fazla
yayılacağından desendeki şekillerin sınırları kaybolur. En uygun
ıslaklık derecesi, kağıdın nemli kalmasıdır. Çalışma sırasında kuruyan
kısımlar olursa yeniden süngerle ıslatılmalıdır.Kullanılan boyalar
tüplerdeyse palete sıkılır. Eğer kuru cinsten ise boyalar yumuşasın
diye renklerin üzeri birkaç damla su ile ıslatılır.Boyama işlemine
başlarken aradığımız renkleri denemek için ikinci bir kağıt
bulundurmamızda fayda vardır. Böylece istediğimiz rengi ve renk tonunu
bulmuş oluruz. Aksi durumda resme sürülen boyanın düzeltilmesi çok
güçtür.Resmi boyamaya konunun hoşumuza giden yerinden başlamak çok
doğrudur. Ancak geniş ve açık renk olan yüzeyleri öncelikle boyamak
tekniğin gerektirdiği özelliklerdendir. Çünkü geniş yüzeyleri bir an
önce bitirmek kağıdın sık sık nemlendirilmesini gerektirmez. Açık
renkleri de düzeltmek ya da koyulaştırmak daha kolaydır. Sulu boya
tekniğinde yanlış sürülen renkleri düzeltmek zorunluluğunda kalırsak,
önce o kısmı temiz su ile ıslatır, sonra sünger ya da kuru bir fırça
ile sileriz.

Çalışma sırasında
renkleri üs üste sürmekten kaçınmalıyız. Fırçayı da aynı yerde devamlı
sürtmemeliyiz. Çünkü renkler kirlenir ve kağıt yıpranır. Resim yapılan
konu ne olursa olsun gölgeli kısımları boyarken siyahtan yararlanmayı
düşünmeyip amacımıza sıcak soğuk renklerin yardımı ile çalışmalıyız...kaynak:yagliboyaresimSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ CloseSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ FaviconSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ CopySULUBOYA RESİM TEKNİĞİ SaySULUBOYA RESİM TEKNİĞİ FaviconSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ FaviconSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ FaviconSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ FaviconSULUBOYA RESİM TEKNİĞİ Favicon
vgokhan
vgokhan
SUPER MODERATÖR
SUPER MODERATÖR

Kadın
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz