TARİHTE İLK BALİSTİK UZUN MENZİLLİ FÜZE
AQUATICFORUM :: EĞİTİM :: TARİH
1 sayfadaki 1 sayfası
TARİHTE İLK BALİSTİK UZUN MENZİLLİ FÜZE
V2 füzeleri Hitler'in savaş sırasında yaptırdiğı tarihteki ilk balistik uzun menzilli füzelerdir.
Profesör V. von Braun tarafından projesi yapılmıştır. Tam boyu:14 m.Üstvani gövde kısmının kutru:1.70 m. Dümen kısmında kutur:3.55 m. Patlayıcı madde bölmesi boyu:1.80 m. Otomatik pilotaj aletlerinin bulunduğu kısmın boyu: 1.42 m.Yakıt deposu kısmının boyu:6.20 m. Ventüri de dahil olmak üzere motor kısmının tulü:4.45 m.Gövde kısmının nihayetinde dört tane geniş dümen mevcuttur.Yakıtıyle beraber ağırlığı: 13 tondur.Cer kuvveti: 27 tondur.Yakıt bittiği anda sür’ati 5600 km/saat.Cer kuvveti:31.3 tondur.Atılışıyle yere çarpışı arasında geçen zaman; 5 dakikadır. V2 nin motorunda kullanılan yakıt, etil alkoldur.Etil alkol için eksoz sür’atinin teorik azami değeri: 4180 m/saniyedir.Yakıt olarak hidrojen, metan, petrol benzin kullanılabilir.Bunlardan hidrojen için teorik sür’at: 5170 m/saniyedir.Nitrogliserin ve nitroselülozun eksoz hızları ise alkolünkinden daha azdır.Alkolun pratik eksoz sür’ati 2000-2500 m/saniye dir.
Alkolün yakılması için lüzumlu oksijen – 183 derece ila –152derece arasında bir ısısal durumda bulunur.Alkolün tam yanması için ağırlığının iki misli oksijene ihtiyaç vardır.Petrol için 3, hidrojen için 8 misli oksijene ihtiyaç olduğunu burada kaydedelim.Bu sebeple alkol kullanılması ile oksijen depolarının hacmi küçültülmüş olur; bu kazanç eksoz sür’ati tezayüdünden daha kıymetlidir.
Yakıtlar hafif depolarda bulunur, yanma odasına tazyikli (basınçlı) pompa ile sevkedilir.
Küçük roketlerde; depoda atıl gazlar bulundurmak suretiyle yüksek tazyik temini mümkündür.Bu gazlar azot veya karbon dioksit olabilir. Büyük roketlerde mahzur(sorun) depo cidarlarının tazyike dayanabilmesi meselesidir.
V2 nin yakıt depoları üstüvane şeklindedir; alüminyumdan mamul olup iki tanedir. Beherin hacmi 4.5 metreküptür.Pompalara yardım etmek için depolar 1.4 atmosfer tazyik altındadır.5200kg. oksijen ve 3500 kg. alkol taşırlar.Bundan başka 181 kg. yardımcı yakıt bulunur.Etil alkol % 75 konsantrasiyonlu sulandırılmış bir mahlül halindedir.Ön depoda bulunur.
Alkolün % 5 i soğutmada zayi olur.Pompa randımanlarının yüksek olacağı söylenebilir.Az bir zaman fasılasında büyük hacimlerdeki mayilerin tazyikini yüksek değerlere çıkartacak şekilde imal olunmuşlardır.
Bu pompaları tahrik eden türbinin takatı; anide azamiye çıkacağı için mukavemet bakımından çok müşkülat vardır.Buna mukabil işlemesi 72 saniye içindir.Türbinin kutru: 0.47 m.Debisi: 890 kg/saniye dır.
İç tazyiki: 23 kg/cm2.Yakıt pompaları santrifüj olup, dönen aksamı oldukça hafiftir.İyi dengelendikleri için kolayca yüksek sür’atlere çıkabilirler.Oksijen pompasının çark kutru: 268 metredir.5000 adedi devirde debisi: 73 kg/saniye, takati: 320 B. dir.Basma tazyiki: 26 kg/cm2 dır.
Alkol pompasının çark kutru: 292 m/m ; 5000 adedi devirde debisi:57 kg/saniye; takati 360 B. Basma tazyiki 26 kg/cm2 dır.
Pompanın yanındaki yumurta biçimi bir depoda konsantre hidrojen peroksit ve daha küçük bir depoda Calcium permanganat bulunur.
Bu iki yakıt tazyik altındadır.Küçük bir jenaratörde birleştirildikleri taktirde kızgın buhar hasıl ederler, bu buhar; türbini tahrik eder.Buhar dirsekli bir boru ile nakledilir.Cam ipliğiyle gayet iyi tecrit edilmiştir.
Türbin 5000 adedi devirde 680 B.lik takat verebilirYakıt, yanma odasına küre şeklindeki ön kısımdan 18 bakır emme borusuyle girer.Bu borular inbisata müsaaede edecek şekilde vazedilmiştir.
Ayni merkezli iki daire üzerine sıralanmış olan bu boruların altısı iç, on ikisi dış daire üzerindedir.Her emme borusunun yanma hücresine açılan ucu konvekstir.Yakıt keskin kenarlı; 12 delikten püskürtülür.Yanma odası içine; yakıt püskürtülmesi bir veya birkaç noktaya müteveccihtir, bu şekilde merkezi yanma noktası temin edilmiş olur.
Oksijen alkolle çevrili olur.Bu hal yanma odası cidarlarının yanmasına mani olabilir.Cıdarlar çelik ve 65 m/m kalınlıktadır.Motor kısmının tam ağırlığı: 1012 kg.dır.Yanma odası ve ventüri borusu şeklindeki eksoz kanalı çift cidarlı olup bu suretl
KAYNAK:BIDIBIDI.COM
Profesör V. von Braun tarafından projesi yapılmıştır. Tam boyu:14 m.Üstvani gövde kısmının kutru:1.70 m. Dümen kısmında kutur:3.55 m. Patlayıcı madde bölmesi boyu:1.80 m. Otomatik pilotaj aletlerinin bulunduğu kısmın boyu: 1.42 m.Yakıt deposu kısmının boyu:6.20 m. Ventüri de dahil olmak üzere motor kısmının tulü:4.45 m.Gövde kısmının nihayetinde dört tane geniş dümen mevcuttur.Yakıtıyle beraber ağırlığı: 13 tondur.Cer kuvveti: 27 tondur.Yakıt bittiği anda sür’ati 5600 km/saat.Cer kuvveti:31.3 tondur.Atılışıyle yere çarpışı arasında geçen zaman; 5 dakikadır. V2 nin motorunda kullanılan yakıt, etil alkoldur.Etil alkol için eksoz sür’atinin teorik azami değeri: 4180 m/saniyedir.Yakıt olarak hidrojen, metan, petrol benzin kullanılabilir.Bunlardan hidrojen için teorik sür’at: 5170 m/saniyedir.Nitrogliserin ve nitroselülozun eksoz hızları ise alkolünkinden daha azdır.Alkolun pratik eksoz sür’ati 2000-2500 m/saniye dir.
Alkolün yakılması için lüzumlu oksijen – 183 derece ila –152derece arasında bir ısısal durumda bulunur.Alkolün tam yanması için ağırlığının iki misli oksijene ihtiyaç vardır.Petrol için 3, hidrojen için 8 misli oksijene ihtiyaç olduğunu burada kaydedelim.Bu sebeple alkol kullanılması ile oksijen depolarının hacmi küçültülmüş olur; bu kazanç eksoz sür’ati tezayüdünden daha kıymetlidir.
Yakıtlar hafif depolarda bulunur, yanma odasına tazyikli (basınçlı) pompa ile sevkedilir.
Küçük roketlerde; depoda atıl gazlar bulundurmak suretiyle yüksek tazyik temini mümkündür.Bu gazlar azot veya karbon dioksit olabilir. Büyük roketlerde mahzur(sorun) depo cidarlarının tazyike dayanabilmesi meselesidir.
V2 nin yakıt depoları üstüvane şeklindedir; alüminyumdan mamul olup iki tanedir. Beherin hacmi 4.5 metreküptür.Pompalara yardım etmek için depolar 1.4 atmosfer tazyik altındadır.5200kg. oksijen ve 3500 kg. alkol taşırlar.Bundan başka 181 kg. yardımcı yakıt bulunur.Etil alkol % 75 konsantrasiyonlu sulandırılmış bir mahlül halindedir.Ön depoda bulunur.
Alkolün % 5 i soğutmada zayi olur.Pompa randımanlarının yüksek olacağı söylenebilir.Az bir zaman fasılasında büyük hacimlerdeki mayilerin tazyikini yüksek değerlere çıkartacak şekilde imal olunmuşlardır.
Bu pompaları tahrik eden türbinin takatı; anide azamiye çıkacağı için mukavemet bakımından çok müşkülat vardır.Buna mukabil işlemesi 72 saniye içindir.Türbinin kutru: 0.47 m.Debisi: 890 kg/saniye dır.
İç tazyiki: 23 kg/cm2.Yakıt pompaları santrifüj olup, dönen aksamı oldukça hafiftir.İyi dengelendikleri için kolayca yüksek sür’atlere çıkabilirler.Oksijen pompasının çark kutru: 268 metredir.5000 adedi devirde debisi: 73 kg/saniye, takati: 320 B. dir.Basma tazyiki: 26 kg/cm2 dır.
Alkol pompasının çark kutru: 292 m/m ; 5000 adedi devirde debisi:57 kg/saniye; takati 360 B. Basma tazyiki 26 kg/cm2 dır.
Pompanın yanındaki yumurta biçimi bir depoda konsantre hidrojen peroksit ve daha küçük bir depoda Calcium permanganat bulunur.
Bu iki yakıt tazyik altındadır.Küçük bir jenaratörde birleştirildikleri taktirde kızgın buhar hasıl ederler, bu buhar; türbini tahrik eder.Buhar dirsekli bir boru ile nakledilir.Cam ipliğiyle gayet iyi tecrit edilmiştir.
Türbin 5000 adedi devirde 680 B.lik takat verebilirYakıt, yanma odasına küre şeklindeki ön kısımdan 18 bakır emme borusuyle girer.Bu borular inbisata müsaaede edecek şekilde vazedilmiştir.
Ayni merkezli iki daire üzerine sıralanmış olan bu boruların altısı iç, on ikisi dış daire üzerindedir.Her emme borusunun yanma hücresine açılan ucu konvekstir.Yakıt keskin kenarlı; 12 delikten püskürtülür.Yanma odası içine; yakıt püskürtülmesi bir veya birkaç noktaya müteveccihtir, bu şekilde merkezi yanma noktası temin edilmiş olur.
Oksijen alkolle çevrili olur.Bu hal yanma odası cidarlarının yanmasına mani olabilir.Cıdarlar çelik ve 65 m/m kalınlıktadır.Motor kısmının tam ağırlığı: 1012 kg.dır.Yanma odası ve ventüri borusu şeklindeki eksoz kanalı çift cidarlı olup bu suretl
KAYNAK:BIDIBIDI.COM
vgokhan- SUPER MODERATÖR
-
Mesaj Sayısı : 7173
Nerden : aquaticforum
Reputation : 94
Points : 7895
Kayıt tarihi : 23/01/08
AQUATICFORUM :: EĞİTİM :: TARİH
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz